4 Ekim 2010 Pazartesi

Çalışma Ziyareti Derken?



Bir Adrese Büyüteç Hikayesi.Nasıl yapacağız? Nasıl sonu gelecek bu projenin? Acaba bizi dikkate alırlar mı? Tüm bu soruların cevabıydı belki bu ziyaretler.Komşu ziyaretiydi bi nevi, ya da ders çalışmak, aynı sorunları yaşamış dostlardan tavsiyeler gibi bir şey.Gözlerde hep bir merak vardı. Neler yapılıyor? Göremediklerimiz neler? En büyük dersti belki sabırlı olabilmek.Adım adım yürüyüş, sadece birkaç dakika dinlenmek ama daha iyi koşabilmek için.

Dersler çıkarabildiğimizi düşünüyorum.Bazen tavsiyeler bazen öz eleştiriler havada uçtu.Her gittiğimiz STK'da gözlerimizin içine içine bakılarak anlatıldı her şey, öylesine anlatmaya istekliydi hepsi.Bazen endişe oldu evet, ama umuyorum ki bu endişeler daha da kamçılamıştır arkadaşlarımı.

En güzel şeylerden biri de Adrese Büyüteç'e iyi bir tohum, iyi bir umut olarak bakmalarıydı.Gençlerin hakkının gençler tarafından savunulmasını imrendirici yapabilmek, her zaman yanınızdayız desteğini alabilmek emeklerin erken karşılığından başka bir şey değildi.

Gezdiğimiz 10 STK çok iyi seçilmişti ve bunun için teşekkür etmemiz gereken birçok insan var.Her ne kadar meydanı hep bize bırakma mütevazılığını gösterseler de gizli kahramanlar hep yanımızdaydı:)

Ziyaretler boyunca aklımda hep şu soru da vardı, acaba bu STK'ları sivil izlemeye gitsek aynı şeyleri hisseder miydim? Birçoğunda evet diyerek geçiyorum:) (ERG'deki Batuhan Bey müthişti, bunu söylemeden geçemeyeceğim)

Biraz da elde ettiğimiz deneyimlerden bahsetmek istiyorum.Her ziyaretimizde 'Hangi izleme metotlarını deniyorsunuz?' sorusu merak edildi.İnternet üzerinden anketler, farklı görüşlerin ortak ağırlıklı bulunduğu yerlere yönelmek, hanelere ziyaret, eğitimler, seminerler, medya takibi, gazete taramaları, internet platformları, gençlere harcanan miktarlar, askeri harcamalar, çocuk harcamaları, raporlar, gölge raporlar, kadının insan hakları, doğaya verilen önem ve bunun rant sağlamayla çakıştırılması, kimilerin destek kimilerin köstek olması gibi birçok kavramdan bahsedildi.

Herkesin akıllarında şu düşünceyle çalışma ziyaretlerini bitirdiğini düşünüyorum; 'haklar' sonradan alınan ya da istenen birşey değildir, zaten bunlar doğuştan bizimdir.

Hadi büyüteçler temizleyin camlarınızı, son gaz devam...

A. S.-TOG Kocaeli




Share
|




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder